JEZELF ZIJN#3 II Zelfvertrouwen en onzekerheid

Ongeveer een jaar geleden begon ik met bloggen op Jasmijn Blogt. Mijn eerste post ging over Jezelf zijn. Een paar weken later schreef ik hier weer over. Ik wou er graag mee door gaan, maar op de een of andere manier heb ik er heel lang niet meer over gepost. Vandaag vond ik het tijd om weer over dit onderwerp te gaan bloggen, omdat dit een heel belangrijk onderwerp is. Tenminste, dat vind ik 🙂 Vandaag ga ik het hebben over omgaan met onzekerheid en het krijgen van zelfvertrouwen.

Beauty is not in the face or in the body, beauty is a light in the heart.”

Make-up is voor sommigen leuk, maar sommigen gebruiken het omdat ze graag mooi willen zijn. Probeer met beauty de mooie plekken van jouw gezicht te benadrukken. Veel meiden doen het tegenovergestelde: ze bedekken waar ze onzeker over zijn. Nu wil ik niet zeggen dat je helemaal geen concealer of mascara mag gebruiken, maar wat ik bedoel is dat je vooral de mooie plekken benadrukt.

Haaaaa aa

😛

Be yourslef voice

Hoe ga je om met onzekerheid?

♥ Probeer niet in de buurt te zijn van mensen die veel van je eisen, mensen waarbij je het gevoel krijgt dat je je best moet doen om leuk te zijn en mensen die je onzeker maken. Als je hiervoor zorgt gaat het vaak vanzelf beter. Maar dit is nog niet alles.

♥ Kijk in de spiegel, en kijk niet naar je minpunten maar naar………. (juist ja) je pluspunten.

♥ Probeer de baas te zijn over je gedachten. Probeer je niet druk te maken over wat anderen van je denken. Op deze manier raak je steeds verder verwijderd van je eigen ik. Als je merkt dat je dit weer doet, stop dan meteen.

♥ Weet dat jij niet weet wat anderen over je denken(moeilijke zin). Soms denk je: mijn vriendin vind mij eigenlijk helemaal niet leuk. Probeer dan te denken: maar ik kan haar gedachten toch niet lezen?

Hoe krijg je zelfvertrouwen?

♥ Verstop je onzekerheden niet voor anderen, zo krijgen zij een verkeerd beeld van je en krijg je niet de kans te ontdekken dat je oké bent zoals je bent.

♥ Op onzekere momenten helpt het om te denken aan succesvolle momenten in je leven.

♥ Als je onzekerheid je tegenhoudt om iets te doen: doe het gewoon! Je zult zien dat het eigenlijk hartstikke meevalt.

♥ Let op je houding: als je er zelfverzekerd uitziet (schouders naar achteren, sta rechtop, kijk andere mensen aan) zal je vanzelf ook respect krijgen.

♥ Kijk naar andere mensen met zelfvertrouwen: hoe doen zij dat? Hoe zetten zij de stap die jij niet durft te maken?

“Als iemand gewoon zichzelf is, kijken veel mensen tegen hem of haar op en denken: was ik maar zo zelfverzekerd.”

X Jasmijn

Geef een reactie

